Hoe inspireren en motiveren we medewerkers om bij te dragen aan de nieuwe missie en zorgen we voor een cultuurverandering?
Samen met de RvB en corporate communicatie zijn we gestart met het bepalen van de missie van Stedin. Een missie waar medewerkers elke dag hun bed voor uit komen. Én vanuit de HR organisatie lag de wens naar meer daadkracht.
We ontwikkelden een spraakmakende Internal Branding campagne met als thema: Welles Nietes. Deze campagne is gelanceerd met een energieke video die trotsmakend werkte op de missie, maar tevens op een leuke en confronterende manier blootlegde wat er mis ging in het gedrag en de cultuur. Het gaf Stedin een boost en heeft enorm geholpen bij het nadenken over het eigen gedrag. Door middel van humor, werkvormen, dialoog en interventies gedurende het gehele jaar maakten we tastbaar hoe medewerkers konden bijdragen in hún werk. Daarnaast introduceerden we nieuwe cultuurwaarden, die in de individuele jaargesprekken terugkomen. Zo werkten we stap voor stap aan de cultuuromslag. Vanaf nu kunnen we met recht de klantwaarde ‘Doen’ ook naar buiten communiceren.